Logobrug i videoer
Nordea-fonden logo skal indgå i videoer om støttede projekter. Fondens lydlogo kan benyttes.
Forskellige logomuligheder
Fondens logo skal indgå i videoer om støttede projekter - typisk sammen med projektets logo.
Det er vigtigt, at logobrugen passer til videoens stemning og længde, så det virker naturligt og relevant. Det kan både være i starten af videoen, undervejs eller til sidst.
Hvis det passer til videoens stemning, kan vores lydlogo bruges sammen med det grafiske logo som afrunding på videoen.
Melodi på fire sekunder
Et vigtigt parameter for lydlogoet er, at det udtrykker balance og giver plads. Det understreger fondens rolle som katalysatoren, der muliggør eller søsætter de gode idéer og projekter.
Det er projekterne, som Nordea-fonden støtter, der er i fokus - ikke Nordea-fonden.
Da vi udviklede logoet var det vigtigt at finde et auditivt udtryk for fondens værdier, dvs. det vi gerne vil kendetegnes ved: Livsglæde og kvalitet. Autenticitet og troværdighed. Noget klassisk.
Melodiens rytme er struktureret omkring fem toner og selve lydlogoet varer fire sekunder.
Melodiens fem toner er komponeret i overensstemmelse med rytmen i "Nor-de-a-fon-den", hvorfor lydlogo og det visuelle logo altid bruges sammen for at sikre sammenhæng og genkendelighed.
Hent lydfilen og ringetonen
Nedenfor kan du downloade lydlogoet i mp4- og mov-format i tre forskellige farver: Sort logo på hvid baggrund, hvidt logo på sort baggrund og hvidt logo på grå baggrund. Lydlogoet kan benyttes af samarbejdspartnere, som ønsker at kreditere Nordea-fonden i lyd og billede.
Vi har i øvrigt også fået komponeret en version af lydlogoet som ringetone til både Android og Iphone-telefoner, som kan downloades herunder.
Lyden er udviklet af Sonic Minds i 2012.